Новини
- Деталі
Відповідальний з питань запобігання та виявлення корупції ДКЗ
Лагода Ольга Андріївна
Тел.: (044) 285-75-76
Електронна пошта: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Посилання на нормативно-правову базу та роз'яснення Національного агентства з питань запобігання корупції:
Нормативно-правові акти щодо запобігання та виявлення корупції https://nazk.gov.ua/uk/normatyvno-pravovi-acty/
Роз'яснення та реєстри https://nazk.gov.ua/uk/roz-yasnennya-ta-reyestry/
Про декларування та сервіси https://nazk.gov.ua/uk/deklaruvannya/
Роз'яснення щодо заповнення декларацій https://wiki.nazk.gov.ua/category/deklaruvannya/
Права та гарантії захисту викривачів https://nazk.gov.ua/uk/zahyst-vykryvachiv/
Законодавство для викривачів https://nazk.gov.ua/uk/zakonodavstvo/
Про конфлікт інтересів https://nazk.gov.ua/uk/pokaznyky-diyalnosti-departamentu/
Роз’яснення та рекомендації https://wiki.nazk.gov.ua/category/konflikt-interesiv/
- Деталі
Державна комісія України по запасах корисних копалин
м. Київ, вул. Генерала Алмазова 18/7 (Кутузова), оф. 816, 01133
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Телефонний довідник:
Приймальня
Керівництво
Паюк Сергій Олексійович
Литвинюк Станіслав Федорович
Соболь Василь Володимирович
Управління вуглеводневих корисних копалин
Міщенко Людмила Олексіївна
Логунова Світлана Федорівна
Управління горючих та рудних корисних копалин
Бала Володимир Володимирович
Єдіна Оксана Вікторівна
Управління нерудних корисних копалин, підземних вод та ІТ
Нецький Олексій Владиславович
Петришин Володимир Юрійович
Бакаржієва Оксана Олегівна
Войцешин Олександр Петрович
Бухгалтерія
Панкратова Орина Ігорівна
Головний економіст
Лагута Юлія Олександрівна
- Деталі
Кількість розглянутих родовищ в ДКЗ
У ДКЗ працюють досвідчені фахівці з досвідом роботи у сфері надрокоритсування та геолого-економічної оцінки родовищ корисних копалин. Крім того, до проведення державної експертизи на договірних засадах ДКЗ залучає висококваліфікованих спеціалістів з розвідки, видобутку, переробки корисних копалин, екології та економіки мінеральної сировини.
В структурі ДКЗ в межах двох управлінь залучено до работи понад 200 експертів.
Динаміка кількості розглянутих звітів з матеріалами геолого-економічних оцінок і підрахунку запасів корисних копалин по роках
Основна мета геолого-економічної оцінки – виявлення інвестиційно привабливих геологічних об'єктів для освоєння, встановлення їх промислового значення й економічної ефективності експлуатації.
Для здійснення науково-методичної та експертної діяльності ДКЗ розробляє та впроваджує нормативно-методичні основи щодо геолого-економічної оцінки родовищ корисних копалин, з врахуванням сучасної практики і міжнародних стандартів оцінки об’єктів надрокористування.
З 2016 р. за бажанням користувачів надр ДКЗ проводить перевірку, аналіз та аудит матеріалів з геолого-економічної оцінки запасів корисних копалин ділянок надр, виконаних відповідно до класифікаційних систем сімейства CRIRSCO для твердих корисних копалин, системи управління вуглеводневими ресурсами SPE (PRMS) для запасів нафти та газу, класифікації Червоної Книги МАГАТЕ для запасів уранових руд, а також до РК ООН-2009 для всіх корисних копалин.
- Деталі
1. Метою державної експертизи та оцінки запасів корисних копалин є:
об'єктивна оцінка мінерально-сировинної бази країни на основі єдиних науково-методичних критеріїв;
забезпечення достовірності оцінених запасів корисних копалин і відповідності їх якісних показників запланованим напрямам використання;
створення умов для найповнішого, економічно раціонального й комплексного використання запасів родовищ корисних копалин з дотриманням вимог щодо охорони надр та навколишнього природного середовища;
проведення порівняльної оцінки кількісних та якісних показників запасів корисних копалин, їх географо-економічних, гірничо-геологічних, гідрогеологічних та інших умов залягання для визначення реальної промислової цінності.
2. Основними завданнями державної експертизи та оцінки запасів корисних копалин є:
оцінка достовірності запасів корисних копалин і наявних у них корисних компонентів на основі дослідження та аналізу матеріалів геологічного вивчення надр щодо закономірностей формування й розміщення покладів корисних копалин, їх речовинного складу й технологічних властивостей, гірничо-геологічних, гідрогеологічних та інших умов залягання;
встановлення кондицій на мінеральну сировину для підрахунку запасів родовищ з урахуванням раціонального використання всіх корисних копалин і наявних у них корисних компонентів;
визначення кількості та якості запасів корисних копалин і компонентів, ступеня їх вивчення й підготовленості до промислового освоєння;
оцінка промислового значення запасів корисних копалин і компонентів за умови їх найповнішого, економічно раціонального й комплексного вилучення та використання на основі сучасних промислових технологій;
оцінка відповідності наявного в межах родовищ вмісту речовин, що негативно впливають на довкілля і здоров'я людей під час видобутку, переробки й використання корисних копалин, а також складування відходів виробництва, вимогам стандартів, нормативів, лімітів, санітарно-гігієнічних норм і правил, затверджених у встановленому порядку.
3. Державна експертиза та оцінка запасів корисних копалин проводиться Державною комісією України по запасах корисних копалин (далі - ДКЗ) з дотриманням таких принципів:
наукова обгрунтованість, незалежність, об'єктивність і комплексність;
узгодження екологічних, економічних і соціальних інтересів суспільства;
узгодження довгострокових державних перспектив у збереженні запасів корисних копалин з інтересами користувачів надр;
виконання вимог актів законодавства.
- Деталі
Завдяки роботі Державної комісії України по запасах корисних копалин, як було зазначено в опублікованій ООН офіційній доповіді Цільової групи експертів Європейської економічної комісії ООН, Україна є першою країною з членів Європейської Економічної Комісії ООН, яка на державному рівні адаптувала Рамкову Класифікацію ООН для викопних енергетичних та мінеральних ресурсів.
Серед постійних партнерів ДКЗ:
- Всесвітня енергетична рада (WEC)
- Організація країн – експортерів нафти (OPEC)
- Американська асоціація геологів-нафтовиків (AAPG)
- Норвезький нафтовий директорат (NPD) та державна компанія "Статойл"
- Об‘єднаний комітет з міжнародних стандартів та звітності про запаси твердих корисних копалин (CRIRSCO)
- Європейська федерація геологів (EFG)
- Міжнародна агенція з атомної енергії (IAEA)
- Бюро міжнародних стандартів обліку і звітності (IASB)
- Міжнародна організація із стандартизації (ISO)
- Товариство інженерів нафтовиків (SPE)
- Австралійський об‘єднаний комітет по рудних запасах (JORC)
- Південноафриканський гірничо-металургійний інститут та інші
Науково-технічна діяльність ДКЗ спрямована на гармонізацію Класифікації запасів і ресурсів корисних копалин державного фонду надр України з класифікаційними схемами провідних світових організацій, таких як CRIRSCO (Об‘єднаний комітет по міжнародних стандартах звітності про тверді корисні копалини) та SPE (Спілка нафтових інженерів), з метою створення умов для співставлення запасів корисних копалин, підрахованих за різними системами.
- Деталі
Згідно з постановою Кабінету міністрів України Про затвердження Положення про Державну комісію України по запасах корисних копалин від 10 листопада 2000 р. N 1689, головними завданнями ДКЗ України є:
- встановлення кондицій на мінеральну сировину для обчислення запасів корисних копалин у надрах;
- прийняття рішень щодо кількості, якості та ступеня вивченості запасів розвіданих родовищ корисних копалин і стану підготовленості їх до промислового освоєння.
ДКЗ відповідно до покладених на неї завдань:
- проводить державну експертизу техніко-економічних розрахунків, що обґрунтовують кондиції на мінеральну сировину, перевіряє відповідність поданих проектів кондицій вимогам найбільш повного, економічно раціонального та комплексного використання запасів корисних копалин, встановлює кондиції на мінеральну сировину для обчислення запасів корисних копалин кожного родовища;
- встановлює коефіцієнти видобутку нафти, газу й конденсату на підставі висновків експертизи, дослідження й аналізу поданих користувачами надр геологічних матеріалів з їх технологічного і техніко-економічного обґрунтування;
- затверджує кондиції для обчислення запасів корисних копалин, які мають лікувальні властивості, на підставі бальнеологічних висновків та висновків експертизи матеріалів з геологічного і техніко-економічного обґрунтування;
- проводить експертизу геологічної інформації з обчислення запасів корисних копалин і затверджує їх обсяги, визначаючи відповідно до Класифікації запасів і ресурсів корисних копалин державного фонду надр їх кількість, якість, рівень промислового значення, ступінь геологічного та техніко-економічного вивчення і підготовленість до промислового освоєння;
- перевіряє техніко-економічні обґрунтування розподілу запасів раніше розвіданих родовищ корисних копалин між ділянками, що передаються в користування, і затверджує запаси корисних копалин таких ділянок;
- видає рекомендації щодо: встановлення квот на видобуток корисних копалин; забезпечення найбільш повного видобутку мінеральної сировини; забезпечення видобутку затверджених запасів мінеральної сировини на родовищах та ділянках, що гідродинамічно або іншим чином пов'язані між собою; забезпечення економічно або технологічно обґрунтованих пропорцій видобутку типів і сортів корисних копалин; запобігання негативним соціальним та екологічним наслідкам інтенсивного видобутку корисних копалин;
- організує проведення експертизи геологічної інформації щодо корисних властивостей ділянок надр, розвіданих для будівництва та експлуатації підземних споруд, не пов'язаних з видобутком корисних копалин, встановлює кондиції для оцінки їх якісних показників і дає висновки щодо можливості використання за визначеними напрямами;
- бере участь у проведенні комплексної державної експертизи проектів промислового освоєння родовищ, реконструкції діючих гірничодобувних і збагачувальних комплексів, а також їх ліквідації; перевіряє обґрунтованість, ефективність та якість проектних рішень гірничодобувних підприємств щодо повноти використання розвіданих запасів родовищ корисних копалин;
- готує висновки про доцільність проектування розроблення та облаштування родовищ на базі попередньо оцінених запасів корисних копалин і введення їх у дослідно-промислове розроблення;
- визначає належність родовищ нафти і газу до групи непромислових та виснажених;
- проводить попередній розгляд матеріалів пошуків і розвідки родовищ корисних копалин на будь-якій стадії їх вивчення з метою надання методичної допомоги виконавцям робіт; визначає достовірність виявлених запасів корисних копалин, промислове значення родовищ, доцільність проведення подальших геологорозвідувальних робіт;
- переоцінює запаси корисних копалин, що змінилися під час проведення додаткових геологорозвідувальних робіт, експлуатації родовищ, встановлення нових кондицій або з інших причин; готує висновки про доцільність списання з державних балансів запасів корисних копалин, їх кількісної і якісної переоцінки;
- визначає на підставі поданих матеріалів, що містять геолого-економічну оцінку запасів родовищ корисних копалин, якість і достовірність виконаних геологорозвідувальних робіт, робіт з вивчення якісних і кількісних показників мінеральної сировини, гідрогеологічних, інженерно-геологічних, технологічних, екологічних та інших спеціальних досліджень, готує висновки щодо ступеня виконання геологічного (технічного) завдання на розвідку запасів корисних копалин, а також рекомендації щодо усунення недоліків, включаючи проведення додаткових геологорозвідувальних робіт;
- аналізує та узагальнює результати експертизи матеріалів геолого-економічної оцінки запасів родовищ різних видів мінеральної сировини та на їх підставі надає рекомендації з: підвищення якості і достовірності геологорозвідувальних робіт та скорочення термінів розвідки родовищ корисних копалин; проведення геологорозвідувальних робіт із зіставлення даних розвідки та експлуатації родовищ корисних копалин і покладів, встановлення за їх результатами коригувальних коефіцієнтів до підрахункових параметрів та обсягів розвіданих запасів; підготовки тематичних планів науково-дослідних робіт з питань удосконалення методики і техніки проведення геологорозвідувальних робіт, обчислення запасів корисних копалин, проведення технологічних та аналітичних досліджень мінеральної сировини, вивчення гірничо-геологічних, гідрогеологічних і екологічних умов розроблення родовищ корисних копалин, проведення геолого-економічної оцінки їх промислового значення;
- розробляє і подає на затвердження в установленому порядку Класифікацію запасів і ресурсів корисних копалин державного фонду надр;
- розробляє, в установленому порядку затверджує та подає на державну реєстрацію нормативно-правові акти, що регламентують застосування Класифікації запасів і ресурсів корисних копалин державного фонду надр до родовищ окремих видів або груп споріднених видів корисних копалин, та інші нормативно-правові акти, якими встановлюється зміст, оформлення та порядок подання на державну експертизу матеріалів, що містять геолого-економічну оцінку запасів родовищ корисних копалин; визначає порядок розроблення кондицій на мінеральну сировину;
- проводить аналіз стану Державного фонду родовищ корисних копалин та його резерву;
- погоджує нормативні документи щодо стадій геологорозвідувальних робіт, методів розвідки та обчислення запасів корисних копалин, методики обґрунтування і розрахунків кондицій мінеральної сировини;
- готує на розгляд Міжвідомчої комісії у справах першовідкривачів родовищ корисних копалин матеріали, які надходять від галузевих комісій у цих справах, і подає в установленому порядку її висновки та пропозиції на затвердження;
- здійснює збирання та аналітичне узагальнення матеріалів з економіки мінеральної сировини та геолого-економічної оцінки запасів родовищ корисних копалин, кон'юнктури мінеральної сировини на внутрішньому і світовому ринку;
- здійснює науково-технічне співробітництво з відповідними органами інших держав у питаннях, що належать до компетенції Комісії;
- проводить єдину науково-технічну політику щодо геолого-економічної оцінки, державного обліку і повноти використання запасів родовищ корисних копалин та інших корисних властивостей надр;
- виконує інші функції, що випливають з покладених на неї завдань.
- Деталі
Голова ДКЗ
Паюк Сергій Олексійович - народився у 1976 р. в м. Івано-Франківськ. Закінчив Івано-Франківський державний технічний університет нафти і газу (1998), здобув спеціальність «Геологія нафти і газу».
У 1998–2003 рр. працював оператором по дослідженню свердловин 4-го розряду; геологом установки сайклінг-процесу Котельва Солохівського промислу; провідним геологом Солохівського промислу, (підприємства «Полтавгазпром»), ГУ «Полтавагазвидобування», із 2003 по 2005 рр. – провідним геологом відділу геології і розвідки родовищ; провідним геологом відділу проектування, аналізу розробки родовищ і ресурсів газу управління геології і розробки родовищ Дочірньої компанії «Укргазвидобування» НАК «Нафтогаз України»; у 2005–2011 рр. – начальником відділу проектування, аналізу розробки родовищ і ресурсів газу; начальником управління розробки родовищ департаменту пошуку, розвідки та розробки родовищ Дочірньої компанії «Укргазвидобування» НАК «Нафтогаз України»; у 2011–2013 рр. – начальником управління геології та розробки родовищ Дочірньої компанії «Укргазвидобування» НАК «Нафтогаз України», ПАТ «Укргазвидобування»; 2013–2020 рр. очолював управління геології, а пізніше департамент геології АТ «Укргазвидобування»; у 2020–2022 рр. працював першим заступником Голови правління приватного акціонерного товариства «Національна акціонерна компанія «Надра України».
Проходив стажування за програмою SABIT у Сполучених Штатах Америки. Навчався за програмою Master of Business Administration у Київській школі економіки (KSE), є магістром бізнес-адміністрування. Має звання "Почесний розвідник надр".
У 2022 році призначений Головою Державної комісії України по запасах корисних копалин.
Заступник голови ДКЗ з питань нафти та газу
Соболь Василь Володимирович – народився у 1979 р. у м. Прилуки Чернігівської області. У 2001 р. закінчив газонафтопромисловий факультет Івано-Франківського державного технічного університету нафти і газу за спеціальністю "Видобування нафти та газу".
З 2001 по 2020 роки працював у наукових підрозділах Українського науково-дослідного інституту природних газів ДК "Укргазвидобування" від інженера-технолога ІІІ категорії до керівника відділу та в департаменті моніторингу та планування геолого-технологічних заходів АТ «Укргазвидобування». В період 2009-2015 рр по сумісництву старший викладач кафедри видобування нафти, газу та конденсату Національного технічного університету «ХПІ».
У 2020 році призначений заступником голови ДКЗ з питань нафти та газу.
У 2022 р. здобув науковий ступінь кандидата геологічних наук.
Автор понад 15 наукових друкованих праць та керівник понад 30 наукових рукописних праць.
Заступник голови ДКЗ з рудних, нерудних та твердих горючих корисних копалин
Литвинюк Станіслав Федорович, народився у 1982 р. на Буковині. Закінчив геологічний факультет Львівського національного університету імені Івана Франка.
У 2007 р. закінчив аспірантуру в Інституті геології і геохімії горючих корисних копалин НАН України. В 2010 р. захистив кандидатську дисертацію за спеціальністю “Геохімія”. З 2010 р. – співробітник Державної комісії України по запасах корисних копалин. Автор понад 20 наукових праць та інструкцій ДКЗ. Напрями наукових досліджень: геологія рудних родовищ корисних копалин, класифікаційні системи корисних копалин, методика геологорозвідувальних робіт та геолого-економічної оцінки.
У 2022 році призначений заступником голови ДКЗ з рудних, нерудних та твердих горючих корисних копалин.
Начальник управління нерудних корисних копалин, підземних вод та інформаційних технологій в геології
Нецький Олексій Владиславович, народився у 1982 р. у м. Полтава. Закінчив геологічний факультет Київського національного університету імені Тараса Шевченка (2005).
Працював техніком у відділі охорони підземних вод Інституту геологічних наук НАН України, інженером у відділі геологічних вишукувань Українського державного науково-дослідного проектного інституту цивільного сільського будівництва “УкрНДІпроцивільсільбуд”.
Нагороджений медаллю В.І. Лучицького. Автор понад 50 наукових праць, із них більше 5 монографій. Напрями наукових досліджень: геологія родовищ корисних копалин, інженерна геологія, медична геологія, економічна геологія, гідрогеологія.
У 2015 році призначений начальником управління нерудних корисних копалин, підземних вод та інформаційних технологій в геології.
Начальник управління горючих та рудних корисних копалин
Бала Володимир Володимирович - народився 1979 р. у с. Грімне Городоцького району Львівської області. Закінчив геологічний факультет Львівського національного університету імені Івана Франка (2001), здобув спеціальність «геолого-еколог». У 2002–2004 рр. навчався в Інституті післядипломної освіти Івано-Франківського національного технічного університету нафти і газу за спеціальністю «гірничий інженер-геофізик».
У 2001–2003 рр. працював у Західноукраїнській геофізичній розвідувальній експедиції геологом Геофізичної партії № 59, із 2003 р. – геофізиком II категорії у тематичній партії № 113 Технологічного центру обробки та інтерпретації геолого-геофізичної інформації, у 2007 р. – головним геофізиком експедиції № 1 ТОВ «Вікоіл ЛТД». Брав участь у реалізації контракту сейсморозвідки 2D (первинна обробка та контроль якості польового матеріалу) для компанії «Burren Energy» (ENI) в зоні поширення великих барханів у Ємені. У 2009 р. працював геофізиком сектору обробки сейсморозвідувальної інформації у ЗАТ «Концерн Надра». Із 2009 р. – співробітник Державної комісії України по запасах корисних копалин.
У 2021 р. закінчив аспірантуру ННІ «Інститут геології» Київського національного університету імені Тараса Шевченка та захистив кандидатську дисертацію за спеціальністю «Економічна геологія». Напрям наукових досліджень: геолого-економічна оцінка родовищ мінеральної сировини, класифікаційні системи корисних копалин.
Автор понад 20 наукових праць та інструкцій ДКЗ.
У 2022 році призначений начальником управління горючих та рудних корисних копалин.
Начальник управління вуглеводневих корисних копалин
Міщенко Людмила Олексіївна – народилася у 1976 р. в сел. Кириківка Сумської області. У 1998 р. закінчила Харківський національний університет ім. В.Н. Каразіна за спеціальністю «Гідрогеологія та інженерна геологія».
З 1998 по 2024 роки працювала в Українському науково-дослідному інституті природних газів АТ «Укргазвидобування», обіймаючи посади від інженера-технолога ІІІ категорії до менеджера з оцінки приросту запасів вуглеводнів. Основний напрямок робіт – обґрунтування приросту запасів вуглеводнів, геолого-економічна оцінка родовищ вуглеводів, проєктування пошуково-розвідувального буріння.
Автор 24 наукових робіт, понад 40 науково-дослідних робіт.
У 2024 році призначена начальником управління вуглеводневих корисних копалин.
Про Державну комісію України по запасах корисних копалин
Державна комісія України по запасах корисних копалин (ДКЗ) утворена в квітні 1992 р.
ДКЗ України проводить державну експертизу матеріалів геолого-економічної оцінки запасів родовищ корисних копалин, узагальнює практику застосування законодавства з питань, що входять до її компетенції, розробляє пропозиції щодо його вдосконалення.
Головними завданнями ДКЗ України є встановлення кондицій на мінеральну сировину для обчислення запасів корисних копалин у надрах та прийняття рішень щодо кількості, якості та ступеня вивченості запасів розвіданих родовищ корисних копалин і стану підготовленості їх до промислового освоєння.
Структура:
Управління вуглеводневих корисних копалин
- Відділ нафти та газу
Управління горючих та рудних корисних копалин
- Відділ методики геолого-економічної оцінки мінеральної сировини та експертизи родовищ твердих горючих і рудних корисних копалин
Управління нерудних корисних копалин, підземних вод та інформаційних технологій в геології
- Відділ нерудних корисних копалин
- Відділ підземних вод, гідромінеральної сировини та лікувальних грязей
- Відділ інформаційних технологій та науково-технологічного забезпечення геолого-економічної оцінки родовищ корисних копалин
До проведення державної експертизи на договірних засадах ДКЗ залучає висококваліфікованих спеціалістів з розвідки, видобутку, переробки корисних копалин, екології та економіки мінеральної сировини.
Метою державної експертизи та оцінки запасів корисних копалин є:
- об'єктивна оцінка мінерально-сировинної бази країни на основі єдиних науково-методичних критеріїв;
- забезпечення достовірності оцінених запасів корисних копалин і відповідності їх якісних показників запланованим напрямам використання;
- створення умов для найповнішого, економічно раціонального й комплексного використання запасів родовищ корисних копалин з дотриманням вимог щодо охорони надр та навколишнього природного середовища;
- проведення порівняльної оцінки кількісних та якісних показників запасів корисних копалин, їх географо-економічних, гірничо-геологічних, гідрогеологічних та інших умов залягання для визначення реальної промислової цінності.
Відповідно до поставленої мети основними завданнями державної експертизи та оцінки запасів корисних копалин є:
- оцінка достовірності запасів корисних копалин і наявних у них корисних компонентів на основі дослідження та аналізу матеріалів геологічного вивчення надр щодо закономірностей формування й розміщення покладів корисних копалин, їх речовинного складу й технологічних властивостей, гірничо-геологічних, гідрогеологічних та інших умов залягання;
- встановлення кондицій на мінеральну сировину для підрахунку запасів родовищ з урахуванням раціонального використання всіх корисних копалин і наявних у них корисних компонентів;
- визначення кількості та якості запасів корисних копалин і компонентів, ступеня їх вивчення й підготовленості до промислового освоєння;
- оцінка промислового значення запасів корисних копалин і компонентів за умови їх найповнішого, економічно раціонального й комплексного вилучення та використання на основі сучасних промислових технологій.
Як науково-методичний центр ДКЗ здійснює єдину науково-технічну політику щодо геолого-економічної оцінки, державного обліку і повноти використання запасів родовищ корисних копалин: розробляє, затверджує та подає на державну реєстрацію нормативно-правові документи, що регламентують проведення геологорозвідувальних робіт з вивчення якісних і кількісних показників мінеральної сировини у надрах, гідрогеологічних, інженерно-геологічних умов залягання, технологічних властивостей, а також визначає порядок розробки кондицій для підрахування запасів корисних копалин, розробка методики моніторингу мінерально-сировинної бази України.